Uvjetovani refleks u managementu

Prethodna tema Sljedeća tema Go down

Uvjetovani refleks u managementu

Postaj  Admin on uto 10 vel 2009, 18:59

"Uvjetovani refleks u managementu"

Počni s kavezom u koji strpaš 5 majmuna.
U kavezu, na sredini, objesi bananu na špagu i ispod postavi ljestve.
Nedugo nakon toga 1 majmun će krenuti po ljestvama po bananu.
Čim dotakne ljestve, sve ostale majmune polij mlazom ledene vode.
Ubrzo nakon nemilog događaja, sljedeći majmun će krenuti po bananu.
Čim dotakne ljestve, polij sve ostale mlazom ledene vode.
Ubrzo nakon toga, kada sljedeći majmun krene po bananu, ostali će ga spriječiti u nakani.
Sad možeš spremiti crijevo za ledenu vodu.
Makni jednog majmuna iz kaveza i stavi novog.
Čim vidi bananu pridošlica će krenuti prema ljestvama.
Na njegovo iznenađenje, sav prestravljen, shvatit će da ga ostali napadaju čim dotakne ljestve.
Odustaje od banane jer shvaća da će pobrati batine ako krene prema banani.
Sljedeće, makni još jednog majmuna iz originalne postave i zamjeni ga s novim naivcem.
Novajlija će krenuti na ljestve i bit će napadnut.
Prethodni pridošlica će se s oduševljenjem pridružiti kažnjavanju !
Ponovi postupak s još jednim majmunom iz originalne postave, gurni u kavez novog.
Zatim i zadnjeg, petog iz originalne vrste, zamjeni s novim majmunom.
Kada su svi originalni majmuni zamijenjeni, nijedan od 5 prisutnih u kavezu, nikada nije bio poliven hladnom vodom.
Bez obzira na to, nijedan od majmuna nikada neće pokušati doći do banane.
Ako i pokuša, ostali će mu razbit nos.
Zašto?
Zato jer koliko oni znaju, tako se to ovdje oduvijek radi.

I TAKO SE, LJUDI DRAGI, ZAPOČINJE S POLITIKOM ORGANIZACIJE FIRME
avatar
Admin
Admin
Admin

Broj postova : 17
Reputation : 0
Join date : 11.01.2009
Age : 8

Korisnički profil http://vrwifi.forumotion.net

[Vrh] Go down

Re: Uvjetovani refleks u managementu

Postaj  loser on ned 14 lip 2009, 21:42

Pitanja iz psihologije2

1. Što su implicitne i eksplicitne teorije inteligencije?
2. Što je IQ, kako se računa kod djece, što su mentalna i kronološka dob?
3. Kako se računa inteligencija odraslih, što je devijacijski IQ i što je raspodjela inteligencije?
4. Mentalna retardacija
5. Je li inteligencija jedinstvena sposobnost? Koji su intelektualni faktori?
6. Fluidna i kristalizirana inteligencija, koja se razvija čitav život i zašto?
7. Spolne razlike u inteligenciji
8. Što je kreativnost? Uključuje li ona konvergentno ili divergentno mišljenje?
9. Kakav je odnos između inteligencije i kreativnosti?
10. Koji su kriteriji za procjenu kreativnosti?
11. Osobine kreativnih ljudi!

Odgovori :
1. Implicitne teorije inteligencije su razvili laici, obični ljudi.
Smatra se da je inteligencija dobro baratanje riječima. Eksplicitne
teorije su stručne; sposobnost rješavanja problema, inteligentni ljudi
uče iz iskustva i logički misle.
2. IQ je omjer između mentalne i kronološke dobi pomnožen sa 100.
Testovi za djecu različiti su za svaku godinu djetetova života.
Mentalna dob je stupanj mentalnog razvoja djece, kronološka dob je
normalna dob.
3. Inteligencija odraslih računa se različitim testovima inteligencije
koji se primienjuju tek nakon 16.godine. Devijacijski kvocijent je
mjera odstupanja od prosjeka. Inteligencija se raspodjeljuje prema
normalnoj ili zvonolikoj raspodjeli.
4. Osobe koje imaju toliko nisku inteligenciju da to dovodi do problema
u njihovu priilagođavanju na okolinu nazivaju se mentalno
retardiranima. Kvocijent inteligencije im je do 70. Može biti blaga,
umjerena, teška i vrlo teška.
5. Inteligencija je organizirana tako da postoji više specifičnih
sposobnosti koje su međusobno povezane. Intelektualni faktori su
verbalni faktor, verbalna fluentnost, matematičko rezoniranje,
numerički faktor, perceptivni faktor, spacijalni faktor i kreativnost.
6. Kristalizirana inteligencija se razvija kroz čitav život, temelji se
na iskustvu i znanju, za razliku od fluidne koja je biološki određena.
7. Nema razlike među spolovima što se tiče opće intelignecije, no žene
su bolje u verbalnim sposobnostima, a muškarci u sposobnosti
razumijevanja prostornih odnosa.
8. Kreativnost je sposobnost nalaženja jedinstvenih i novih ideja. Uključuje divergentno mišljenje, mišljenje u svim smjerovima.
9. Postoji određena povezanost između kreativnosti i inteligencije.
Kreativni ljudi su u prosjeku inteligentniji od nekreativnih, no neki
visokointeligentni ljudi uopće nisu kreativni.
10. Kriteriji za procjenu kreativnosti su broj ideja ili fluentnost, kreativnost i praktičnost.
11. Kreativni pojedinci su nekonformisti, imaju svoj stil života, način razmišljanja. Oni se igrajući rade, a radeći se igraju.
.................

loser

Broj postova : 3
Reputation : 0
Join date : 11.06.2009

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh]


 
Permissions in this forum:
Ne moľeą odgovarati na postove.